Kæmpekoncern vil have fat i danske veganere
Naturli' Foods tager konkurrencen med ro
Fazer vil bruge et tocifret millionbeløb på at få sin produktserie Fazer Yosa til at slå igennem i Danmark, blandt andet via tv-reklamer og sociale medier. Det skriver Finans.
- Det nye, store fokusområde er Danmark. Det er et marked i rivende udvikling. Normalt er Danmark trendsættende inden for mad og gastronomi, men på dette område halter Danmark bagefter. Derfor er der et stort potentiale, som vi vil være med til at forløse, siger Hans Christian Ulrich, landechef for Fazer Lifestyle Foods Denmark, til Finans.
Danske Naturli’ Foods, der har etableret sig som en af de helt store spillere på markedet for veganske produkter i Danmark, tager den ekstra konkurrence med sindsro:
- Jeg tror faktisk ikke, det kommer til at gå ud over os, men derimod nogle af de spillere, som sælger traditionelle mejeriprodukter. Når det er sagt, håber jeg bare mest på, at Fazers produkter smager godt, så de ikke skræmmer folk væk fra plantebaserede produkter, siger Naturli' Foods-direktør Henrik Lund til Finans.
Faxer har på verdenplan en omsætning på over 10 milliarder kroner om året.